Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen Øl kjennere her???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen Øl kjennere her???

    Hei hei godtfolk, finnes det noen Øl kjennere her? jeg er ute etter tips på øl som smaker helt fortreffelig sammen med ribbe Kom med tips og egne ærfaringer... (ps rignes tells ikke som øl for min del )

  • #2
    BARE ØL sitt Juleøl! Det var utroli godt med ribbe

    Comment


    • #3
      Originally posted by ThomasEK View Post
      BARE ØL sitt Juleøl! Det var utroli godt med ribbe
      Da får jeg handle det i morgen å teste, håper det smaker bedre enn bare øl.....

      Comment


      • #4
        Jeg har testet diverse ALE ved siden av ribbe, og det synes jeg falt godt i smak.

        En kjent ale er jo Newcastle Brown Ale blant annet.

        En anbefaling av ale som jeg synes passer godt til ribbe er Sierra Nevada Pale Ale, men hvor lett den er å oppdrive i Norge er noe uvisst.

        Du kan jo også lese mer om ale på Wikipedia
        2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

        Comment


        • #5
          Originally posted by J.T. View Post
          Jeg har testet diverse ALE ved siden av ribbe, og det synes jeg falt godt i smak.

          En kjent ale er jo Newcastle Brown Ale blant annet.

          En anbefaling av ale som jeg synes passer godt til ribbe er Sierra Nevada Pale Ale, men hvor lett den er å oppdrive i Norge er noe uvisst.

          Du kan jo også lese mer om ale på Wikipedia
          Newcastle Brown Ale er ikke så ille det nei Takk for tips.

          Comment


          • #6
            Nissefar fra Haandbryggeriet smaker også fortreffelig. (:
            Spiller: Pioneer p6600DVD
            Frontsett: Seas Lotus Performance
            Sub:Morel Elate Sw10

            Comment


            • #7
              god allrounder er macks gulløl synes jeg i alle fall
              Remi Lilleng

              Comment


              • #8
                Takker for innspill og kom gjerne med flere Rakk ikke polet i dag så da blei det bare en haug med butikk øl Og en liten Newcastle Brown Ale

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ymer34 View Post
                  god allrounder er macks gulløl synes jeg i alle fall

                  Helt enig, beste "lyse" ølet synes jeg.

                  Mvh
                  Dag Johansen
                  "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Nils View Post
                    Hei hei godtfolk, finnes det noen Øl kjennere her? jeg er ute etter tips på øl som smaker helt fortreffelig sammen med ribbe Kom med tips og egne ærfaringer... (ps rignes tells ikke som øl for min del )
                    Ringnes pils er jeg helt enig i at ikke er innertier.
                    Men ringnes juleøl er blant de bedre som vandrer hyllene rundt disse tider. Et ganske friskt juleøl. Ellers vil jeg anbefale frydenlund juleøl (har ikke smakt årets), men den er noe mørkere og tyngre på smak. Sistnevnte fåes på de fleste meny butikker.
                    Ringnes julebokk er desidert et strålende tilbehør til juleribba! Må på polet for å få den, er 9-10% alk. Ikke lest årets tester på disse, men den vant soleklart i fjor.
                    Frydenlund bayerøl på flaske (ikke boks, det er en annen oppskrift) om du vil ha et litt lettere tilbehør som likevel er fortreffelig.
                    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                    Comment


                    • #11
                      Mariestads juleøl er handla inn her, veldig grei, men det finns da mye bedre der ute og, hehe
                      VW Corrado - Prosjekt bil
                      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                      I´m BANKRUPT - A G60 owner

                      Comment


                      • #12
                        Se her ja her kommer det fine forslag. I dag sto testen mellom Aass Juleøl og Hansa Julebrygg. Aass vant ikke... Må nok en tur innom polet i morgen å se hva slags godsaker de har tatt inn til jul

                        Comment


                        • #13
                          Grans Julebrygg vant årets test.

                          Comment


                          • #14
                            http://www.vg.no/mat-og-drikke/artik...artid=10024366
                            Mvh.
                            Roy
                            Mob: 40 30 99 06

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Nemoas View Post
                              Nissefar fra Haandbryggeriet smaker også fortreffelig. (:
                              Jepp Det var ikke ille nei, men det er nok mere ett kose øl enn mat øl, for det var mye mat og smak i det, etter min gane så blir nok dette litt mektig å drikke ved siden av ribba. Smakte på Julefred i går også, dette er også ett kose øl med god smak, men jeg tror dette kan være helt konge sammen med pinne kjøtt
                              Testet forresten Borg sitt juleøl også, helt greit, jeg syns dette var mye bedre enn Aass sitt.

                              Comment

                              Working...
                              X